Повернутися до звичайного режиму


/Files/images/Методична робота.gif

Завдання методичної роботи:

підвищення наукового рівня вчителя: підготовка вчителя до засвоєння ним змісту нових програм і технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення і втілення у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними і досконалими методами і засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результативності його педагогічної праці.

Методична робота в гімназії

Якість навчально-виховного процесу гімназії, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.Методична робота – це робота, яка сприяє поліпшенню фахової підготовки педагогічних кадрів, спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

Зміст методичної роботи:

- поглиблення філософсько-педагогічних знань, які спрямовані на відродження і розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії і методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмету і методики його викладання з урахуванням вимог Закону “Про мови” в Україні;
- вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи. Збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури. Вивчення теоріїі досягнень науки з питань викладання предметів, володіння сучасними науковими методами. Глибоке вивчення і практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей і виконання з позицій формування національної школи;
- освоєння методики викладання додаткових предметів. Випереджаючий розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, застосуванням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
- освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики і принципів активізації навчальної діяльності учнів і формування у них наукового світогляду, виходячи з вимог етнопедагогіки;
- систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації по змісту і методиці навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів;
- впровадження досягнень етнопедагогіки, психології і окремих методик та впровадження в діяльність педагогічних колективів зразків національної культури і традицій. Завдання методичної роботи: підвищення наукового рівня вчителя: підготовка вчителя до засвоєння ним змісту нових програм і технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення і втілення у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними і досконалими методами і засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результативності його педагогічної праці.

2. Функції методичної роботи у гімназії:

А) функція планування – важливий підготовчий етап методичної роботи, яка полягає у визначенні системи заходів, що забезпечать досягнення найкращих результатів;
Б) організаційна функція проявляється в діяльності, пов’язаній з удосконаленням структури методичної роботи, змісту діяльності різних її складових;
В) діагностична функція – вимагає регулярного вивчення ступеня розриву між реальним рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості діяльності конкретних працівників освіти в умовах розбудови української національної школи;
Г) прогностична функція вимагає визначення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому;
Д) моделююча функція полягає у розробці принципово нових положень навчально - виховної роботи в гімназії, у формуванні та впровадженні моделей передового досвіду, їх експериментальній перевірці, після якої вони можуть бути використані як зразки для впровадження;
Е) відновлювальна функція передбачає відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення педагогічного навчального закладу;
Є) корегуючи функція спрямована на виправлення в діяльності педагогів недоліків, пов’язаних з використанням застарілих методик, що не відповідають вимогам сучасності;
Ж) пропагандистська функція спрямована на інформування педагогів, їх агітацію щодо впровадження у практику досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
З) контрольно-інформаційна функція полягає в утворенні і підтримці стабільного зворотнього зв’язку, в оцінці відповідності наслідків методичної роботи плановим завданням та нормативним вимогам.

Методична робота в сучасній школі передбачає такі напрями:

1) поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямованих на відродження й розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії та методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання з урахуванням вимог Закону «Про мови» в Україні;
2) вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи; збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури; вивчення теорії та досягнень науки з питань викладання предметів, володіння сучасними науковими методами; глибоке вивчення й практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей і виконання з позиції формування національної школи;
3) освоєння методики викладання додаткових предметів; випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
4) освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики та принципів активізації навчальної діяльності учнів і формування у них наукового світогляду, виходячи з вимог етнопедаго-гіки;
5) систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів;
6) упровадження досягнень етнопедагогіки, психології та окремих методик і передового педагогічного досвіду із зверненням особливої уваги на використання в діяльності педагогічних колективів зразків національної культури і традицій,

/Files/images/151939733.gif

Флешмоб у гімназії № 15

Сьогодні важко уявити школярів, які слухняно-пасивно сприймають розповідь одного, хай і наймудрішого, наставника. У пізнанні й інтерпретації знань учні прагнуть самостійності, а головне - творчості! Тож інформаційна доба спонукає вчителя до пошуків. Поява такого явища, як флешмоб , не може не замислитися над причинами його популярності та перспектив впливу на форми виховної роботи в школі. Більше сотні хлопців та дівчат 2-8-их класів на чолі із директором школи утворили спільно фігуру національного герба України. З’явився живий герб – його склала активна дітвора. Після того, як герб був готовий, з вуст учасників флешмобу гордо і урочисто звучав Державний Гімн України. Флешмоб супроводжувався викликами «Слава Україні! –Героям слава!»,» Слава нації!- Смерть ворогам!», «Україна понад усе!».
Як розповів Ігор Львович, саме цим флешмобом ми започаткували нову традицію у школі.Самі ж учні не менш захопилися такою ініціативою.
Учень 9 класу Богдан Боян вважає День Цивільного захисту важливим святом.
Хлопець зізнався: - Я брав активну участь у створенні цього флешмобу, малював і спочатку навіть переживав, як це все відбудеться. Коли провели репетицію зрозумів, що в принципі у нас все вийде. Це, мабуть, найкраще свято, яке я запам’ятаю на усе життя.
Ми хотіли показати, що наша школа підтримує дух українського патріотизму, зробили цікавий подарунок для всіх вчителів, учнів, батьків, усіх здивували, привернули увагу до цієї ідеї.

Студія « Молоді пера»

/Files/images/DSC_0091.JPG /Files/images/DSC_0090.JPG

/Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif

Вітаємо переможця Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства « Юний дослідник»

Вітаємо Анастасію Куриленко,ученицю 6 класу,за зайняте І місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства « Юний дослідник» та її наукового керівника Ляхович М.Р.за організацію і проведення експериментально- дослідницьких робіт з природознавства та якісну підготовку школярів до обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства « Юний дослідник» (наказ від 30 березня 2015року № 07-01/103)! Бажаємо нових наукових досягнень!

/Files/images/Куриленко Анастасія.jpg /Files/images/Ляхович М.Р..jpg

/Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif

“ Майбутнє Львівщини –талановиті діти”

Кожна дитина талановита,
головне – допомогти їй знайти себе…

Діти – це майбутнє будь-якої нації, будь-якої держави, адже саме з них починається усе на світі. Ні для кого не таємниця, що найбільше обдарованих дітей в Україні. Маленькі українці вже неодноразово доводили, що талановиті діти – талановиті у всьому!!! Це і музиканти, танцюристи, спортсмени, і майбутні мультиплікатори, гумористи, шахісти, і навіть техніки, конструктори… Проект «Майбутнє України – талановиті діти» існує декілька років. Пошук талановитих дітей потребує плідної та наполегливої праці. За цей час імена найталановитіших потрапили до видань у 11-х областях України. Організатори впевнені - участь у проекті надихає молодь до саморозвитку, а це запорука щасливого майбутнього для усієї нації. Тож, відбираючи таланти, намагалися охопити різні сфери - спорт, літературу, живопис, хореографію, музику, декоративно-прикладне мистецтво.
2015 рік ознаменувався для жителів Львівщини та Видавничого центру «Перлина» виходом в світ другої інформаційно-іміджевої збірки « Майбутнє Львівщини-талановиті діти»(друге видання). Дана книга –це оповідь про високообдарованих та перспективних дітей, це ода нетлінному духу творчості, яким пронизано життя кожної сміливої та незалежної людини. На кожному кроці ми бачимо спалахи дитячих талантів, вправних і впевнених, боязких і сором’язливих, але кожному з них приділяють неабияку увагу. Тож будемо сподіватися, що усі дитячі мрії здійсняться, таланти розквітатимуть, а дорослі, які взялися за таку благородну справу, будуть їм у цьому допомагати. І на українському мистецькому олімпі кожного року з’являтимуться нові талановиті зірочки, які сяятимуть ще яскравіше!!!Ми заявили про їх здібності та таланти, представили їх як цікаву особистість на сторінках унікальної книги. Усі ці юні особистості дуже різні. Але їх об’єднує одна суть: вони неймовірно талановиті, а також вже встигли стати народними улюбленцями. Сторінки книги у розділі « Гордість та надія Львівщини» засяяли розмаїттям дитячих талантів вихованців ЗОШ І-ІІІ ступенів №15: Балушка Богдана, Балушка Романа, Бориславської Марти, Буртового Віктора, Буртового Володимира, Гуржія Мар’яна ,Кондратюк Вікторії, Лаврик Ольги, Ліщинського Остапа, Сеньківа Сергія, Спариняк Каріни, Соломчака Павла, Лаврика Володимира, Паньківа Іларіона, Федусяка Юрія, Фурдзин Віталії, Яцика Андрія. А також найкращих педагогів нашої школи в розділі «Педагогічна еліта Львівщини»: Геврик Г.В., Іванус О.Д. Уміння передати свій досвід дітям- це істинний талант, велике покликання, дароване не кожному. Учитель –це той, хто любить і розуміє дітей,завжди приходить на допомогу у важких ситуаціях. Для своїх вихованців він справжній друг, щирий помічник і мудрий порадник.
Вітаємо наших учнів та вчителів і бажаємо їм подальших успіхів, творчого натхнення та нових перемог.

Суховерська О.М., заступник директора з навчально-виховної роботи

/Files/photogallery/732/001.jpg /Files/photogallery/732/002.jpg /Files/photogallery/732/003(1).jpg

/Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif

Кредо педагогічної діяльності школи:

§ перш за все – не нашкодь;

§ світ дитини – це конкретні предмети і форми спілкування, пам’ятай про це;

§ дитина навчається, коли спілкується;

§ у сучасному світі грамотність відображається у сукупності вмінь;

§ оцінювання – це процес навчання, а не його наслідок;

§ дитина хоче здобувати знання самостійно, а не брати їх готовими;

§ робота учня повинна мати певний зміст;

§ дитина любить працювати руками, тому враховуй це при побудові уроку.

Такий підхід до процесу навчання є багатограннішим і забезпечує не лише передачу знань, отримання певних навичок та умінь, але й всебічний розвиток особистості дитини. Завдяки втіленню у роботу школи ідей та педагогічних інновацій ми маємо певні досягнення.

/Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif /Files/images/animashki-linii-1242.gif

Методичний тиждень

Методичний тиждень розпочався з ознайомлення педагогічних працівників з новинками методичної літератури. Вчителі- предметними мали змогу ознайомитися з педагогічними технологіями на основі особистісної орієнтації педагогічного процесу, з технологією на основі активізації та інтенсифікації діяльності учнів, з педагогічними технологіями на основі ефективності управління та організації навчального процесу.

Методичний тиждень проводився у відповідності до затвердженого плану проведення відкритих уроків у його рамках.

План відкритих уроків вчителів, які атестуються:

Предмет Клас Дата Тема уроку Урок
1 Возняк І.І. українська література 8-А 20.11 Література рідного краю «Я ваша!.. Сеї ж я землі дитина» (Життя і творчість Уляни Кравченко) 6
2 Яремко О.П. українська література 10 18.11 Образ «цілого чоловіка» у творчості Івана Франка ( на матеріалі життя і творчості письменника) 4
3 Єдлицька О.П. Англ.мова 5 17.11 Вільний час 3
4 Звоздяк О.П. Англ.мова 4-Б 18.11 Визначні місця Лондона 5
5 Жовнірчик В.В. алгебра 8-А 19.11 Розв’язування вправ на стандартний вигляд числа 5
6 Мельничин І.І. Трудове навчання 8-А 17.11 Контроль якості метричної різьби.Види дефекту при нарізуванні різьби 6
7 Химин Ю.Я. Трудове навчання 10 17.11 Матеріали для ниткової графіки,їх властивості. Поєднання кольорів.Основні елементи техніки ниткової графіки та їх поєднання 4
8 Хован З.В. Основи психології 10 17.11 Темперамент людини. Типи темпераменту 8
Протягом проведення методичного тижня у школі панувала атмосфера піднесеності, зацікавленості, відповідальності, підвищеної активності та дружелюбності.
Під час проведення відкритих уроків усі вчителі продемонстрували глибокі знання матеріалу з навчальних дисциплін, що вони викладають, розуміння змісту і вимог навчальних програм та місця даного уроку у системі вивчення науки, знання методики викладання тієї чи іншої галузі знань, володіння методами організації діяльності, що забезпечують засвоєння матеріалу учнями.
На уроках учителі використовували як традиційні методи й форми роботи такі, як фронтальне опитування, бесіда, розповідь, робота з підручниками, таблицями, ілюстраціями, демонстрація, показ, практичні завдання – залежно від специфіки матеріалу, який засвоюється, так і інноваційні: «мозковий штурм», «асоціативний кущ», проблемна ситуація, робота в парах і у групах, взаємонавчання, дискусія, ситуаційно-рольові ігри, дослідження, тренінги. Як правило, всі ці форми і методи роботи під час проведення уроків чергувалися, вміло поєднувалися, що забезпечило успішне виконання завдань уроку: розвиваючих, дидактичних та виховних.
Вчителі відповідально поставилися до підготовки уроків, правильно визначали тип уроку та спланували його хід, структуру; добирали змістовний науковий, в т.ч. додатковий матеріал з різних джерел, значну кількість наочних, звукових, відео- та кіноматеріалів; виготовляли до уроків достатню кількість роздаткового матеріалу, планували роботу з довідковою літературою, словниками – з метою активізації і навчальної діяльності школярів, виховання у них цікавості до процесу пізнання, формування у дітей бажання вчитися, відповідального ставлення до навчальної праці.
Варто також відзначити демократичний стиль спілкування і взаємин, атмосферу порозуміння між усіма учасниками навчально – виховного процесу – сприятливі умови для досягнення позитивних результатів у процесі навчання і виховання учнів.
Найкращими серед проведених відкритих уроків можна назвати уроки вчителів: української літератури у 10 класі « Образ «цілого чоловіка» у творчості Івана Франка» ( на матеріалі життя і творчості письменника) - Яремко О.П., англійської мови у 5 класі « Вільний час» –Єдлицької О.П., Н.В., алгебри у 8-А класі «Розв’язування вправ на стандартний вигляд числа»–Жовнірчик В.В., які під час проведення уроків продемонстрували вміле користування мультимедійною дошкою, широке застосування інтерактивних та комунікаційних педтехнологій.
Дуже насиченими і цікавими змістовно та емоційно були відкриті уроки з української літератури у 8-А класі «Я ваша!.. Сеї ж я землі дитина» (Життя і творчість Уляни Кравченко) (вчитель Возняк І.І.), технологій в 10 класі «Матеріали для ниткової графіки, їх властивості. Поєднання кольорів. Основні елементи техніки ниткової графіки та їх поєднання» (вчитель Химин Ю.Я.), англійської мови у 4-Б класі «Визначні місця Лондона» (вчитель Звоздяк О.І.), з курсу « Основ психології » в 10 класі «Темперамент людини. Типи темпераменту» (вчитель Хован З.В.).
У процесі вивчення нового матеріалу з трудового навчання у 8-их класах «Контроль якості метричної різьби. Види дефекту при нарізуванні різьби» Мельничин І.І. спрямовує роботу учнів на ґрунтовне і свідоме засвоєння програмового матеріалу, вчить учнів виділяти зі змісту виучуваного головне, належну увагу приділяє його багаторазовому повторенню та засвоєнню безпосередньо на уроці.
Завершився методичний тиждень проведенням засідань методичних об’єднань, на яких педагогічні працівники обмінялись думками щодо використання інтерактивних методик та технологій, проведення нестандартних уроків, самопідготовок, виховних заходів. Члени методичних об’єднань прийшли до висновку, що предметним арсеналом щодо формування особистості є створення та розв’язування проблемних ситуацій, використання інтерактивних методів навчання з раціональним поєднанням індивідуальної, групової і фронтальної видів робіт, роботи в парах, малих групах, створення на уроках нестандартних ситуацій, близьких до життєвих, удосконалення вмінь учнів у виборі потрібних джерел інформації та використання додаткової літератури.
Проведена в період тижня робота сприяла професійно – фаховому зростанню педагогічних працівників, розвитку їх творчого потенціалу, досягненню більш високих показників якості особистісного розвитку учнів, а головне – надала можливість здійснювати порівняльний аналіз своєї роботи з роботою педагогічних працівників методичного об’єднання.

/Files/images/1ea4399e8dde.gif

Методична робота – це робота, яка спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Завдання методичної роботи: підвищення наукового рівня вчителя: підготовка вчителя до засвоєння ним змісту нових програм і технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання;вивчення і втілення у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними і досконалими методами і засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, у підвищенні результативності його педагогічної дяльності.
Кiлькiсть переглядiв: 1294

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.