/Files/images/eb71429ce1ee-1-.jpg /Files/images/1315208442_den_vchytelya.jpg

Золоті правила, що допоможуть закохати учня у ваш предмет

Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам першим люблю (Г.С. Сковорода)
Коли здається, що учні не сприймають інформацію, що їм нецікаво, покажіть їм свою любов до предмету. Ви вчитель, ви - і більш ніхто не зможе запалити вогник в очах школярів на уроці. Як це зробити? Читайте наші правила!
Будь-яке захопливе та продуктивне викладання матеріалу починається з ентузіазму вчителя. Ми не говоримо про різні авторитарні способи змусити дитину вивчати певну дисципліну, мова йде саме про цікавість, любов до предмету. І не стане новиною фраза, що захоплення вчителя передається дітям. Щира любов до своєї роботи є запорукою половини вчительського успіху. А де ще взяти 50%?
Як проходить ваш урок? За конспектом — і пішли? Даремно. У такому разі багато що втрачається. Якщо хочете щось змінити, покращуйте атмосферу на уроці, змінюйте його перебіг, це допоможе поліпшити віддачу учнів.
Пропонуємо вашій увазі приблизний алгоритм проведення уроку, який може стати початком тої самої любові:
1. Порадуйте клас, перш ніж почати пояснювати (наприклад, скажіть про сюрприз наприкінці уроку, але не обманюйте!).
2. Заінтригуйте їх.
3. Поясніть, навіщо їм потрібна нова інформація.
4. Проявіть та передайте свій захват, захоплення тим, що пояснюєте.
5. Надайте неочікуваний приклад, але простий і зрозумілий.
6. Доведіть практичність знань, бо ж найкраще запам’ятовується те, що можна перевірити, використати тут і зараз, чи в повсякденному житті.
7. Попросіть учнів перефразувати сказане вами, з їх власними прикладами.
8. Пам’ятайте, важливим є не те, що ви багато знаєте з предмету, і можете про це розказати, а уміння пояснити, навіщо це потрібно учню.
NB! Привітна та доброзичлива атмосфера допоможе зблизити вас з учнями. А якщо останні зрозуміли, що дійсно можуть навчитися дечому корисному, то, вважайте, що майже закохали своїх підопічних у предмет.

Станьте прикладом для наслідування

Діти сприймають усю інформацію – і корисну, і шкідливу для них. У ваших силах знайти спосіб донести до них знання про краще, що є у цьому світі. Покажіть своє захоплення тим, чому ви хочете навчити. Доведено, що навіть складні математичні рівняння легше сприймаються, якщо вчитель пояснює з ентузіазмом, доступними прикладами, наче лише вчора сам сидів за партою та записував усе в зошит.
Розкажіть щось цікаве з предмету не за програмою. Наприклад, коли дев’ятикласники вивчають твори Т. Г. Шевченка, знайдіть хвилинку, щоб повідати про те, яким він був, кого кохав, з ким дружив - покажіть, що він був живою людиною, а не суворим чоловіком з портрету.
Така інформація неодмінно знайде відгук у школярів, особливо, в цей бурхливий для них період. А ви продемонструєте знання глибші, ніж того вимагає програма, більш того, ви покажете, що розумієте потреби і хвилювання підлітків. Будьте послідовним у своїх словах та вчинках та залишайтесь собою.
NB!Покажіть на власному прикладі, що знання — це круто, а знання вашого предмету перетворить дитину на члена закритого клубу, в якому місце лише обраним. Та й самі не втрачайте цікавості, читайте додаткову літературу, поглиблюйте свої знання, продовжуйте вчитися, дізнавайтесь нове, тоді вам буде про що поговорити з учнями та чим їх захопити.

Проаналізуйте свої звички

Навіть якщо тема уроків буде цікавою, є велика вірогідність, що її не сприймуть. На жаль, причиною тому може стати сам вчитель. Діти найменше хочуть отримувати інформацію від педагогів, які зловживають такими проявами:
Агресивність, нетактовність, використання образливих слів:
– З твоїм розумом тільки двірником йти працювати.
Байдужість та безвідповідальність:
– Я двічі не повторюю! Не встигли — не мої проблеми.
Несправедливість до окремого учня чи всіх:
– Поки ти хворів, у класі так добре було...
Відсутність поваги до особистості учня:
– Я ж щойно пояснювала! Не можеш задачу розв'язати? Твій брат набагато розумніший за тебе був!.
Небажання вирішувати педагогічні питання:
– Ніхто не піде додому, поки хтось не зізнається...
Надмірна педантичність:
– Ти неохайно вирвав листок для самостійної, знижую оцінку на два бали!
Із таким підходом до роботи важко сподіватись на прихильність від дітей. Проаналізуйте свою поведінку, нейтралізуйте подразники. Якщо вдасться позбутися недобрих проявів, перерахованих у списку, можна по-новому подивитись на професію. А любов до дітей завжди мотивує вчителя викладатися наповну на уроках.
NB!Усі ми люди, і інколи хочеться зірватися, але не робіть цього на ваших учнях, бо, ймовірно, вас ще довго бачитимуть у кошмарних снах і після закінчення школи.

Дозвольте учням помилятися, але не карайте їх за це

Доведено психологами, страх помилитися може суттєво знизити продуктивність дорослої людини, а що вже говорити про дитину? Звідси й, здавалося б, невмотивовані прохання до батьків не йти до школи, погане самопочуття та, зрештою, погіршення успішності.
Помилятися нормально, це досвід, який веде до вдосконалення. Те, що ви давно знаєте зі свого предмету — лише відкривається для учня. Він може помилитися, але це не значить, що він не здатен осягнути та зрозуміти сказане вами. Допоможіть дитині почуватися вільним на уроці, хай страх помилки не сковує його.
NB!Мотивуйте до пошуку істини, заохочуйте знайти правильні відповіді, а не зупинитися на півдорозі. І тоді є великий шанс, що школяр полюбить ваш предмет так сильно, як любите його ви.

Навчайте мислити, а не зубрити

Навчіть дитину на уроках мислити, будувати логічні ланцюжки. Поясніть, що такий підхід до вивчення предмету у майбутньому гарно зекономить час у процесі підготовки до іспитів чи інших важливих перевірок. Зазубрені правила згодом забудуться, а вміння думати лишиться на все життя. До того ж, ви б хотіли, аби школярі зрозуміли тему чи переказали слово в слово підручник?
До речі, з 2018 року діятимуть нові стандарти та підходи в оцінюванні успішності та якості засвоєння матеріалу. Акцент ставиться на вихованні творчої та вільної людини, а в цьому випадку зубріння аж ніяк не вітається.
NB!Наводьте доступні для дітей приклади, які перетинаються з їх сферою інтересів. Покажіть своїм учням, що ваш предмет вивчатиметься значно простіше, варто лише вдумливо розглядати певну тему та створювати логічні ланцюжки для кращого запам’ятовування. І вони полюблять вас і те, що ви робите.
Щоб діти любили ваш предмет, треба самим ним захоплюватись та докласти трохи зусиль, відкрити дітям безмежний світ окремо взятої дисципліни. Ніхто не говорив, що бути вчителем просто, але за старання подякою буде розуміння, що ви змогли зачепити душу найвибагливіших у світі критиків – дітей.

Журнал «На Урок»

/Files/images/1423577976_1111.gif

Безпека життєдіяльності

ДІТИ ПОВИННІ ЗНАТИ ПРО СВІТ НЕБЕЗПЕК, ЯКИЙ ЇХ ОТОЧУЄ, МІНІМІЗУВАТИ МОЖЛИВИЙ РИЗИК, ЖИТИ В ГАРМОНІЇ З СОБОЮ ТА З ПРИРОДОЮ. В ОСНОВІ ТЕРМІНУ ''БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ'' ЛЕЖИТЬ СПІВВІДНОШЕННЯ ''ЛЮДИНА–СЕРЕДОВИЩЕ ПРОЖИВАННЯ''. ЧАСТІШЕ ЖЕРТВАМИ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ, АВАРІЙ, СТИХІЙНИХ ЛИХ СТАЮТЬ ДІТИ. ЯК ПРАВИЛО, ВОНИ НЕ ЗНАЮТЬ ЕЛЕМЕНТАРНИХ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ АБО ПРОСТО БЕЗДУМНО ТА БЕЗПЕЧНО ПОВОДЯТЬ СЕБЕ НА ВУЛИЦІ, НА ВОДІ, ПІД ЧАС КУПАННЯ, НА ДОРОЗІ, В ПОБУТІ ТОЩО. РАЗОМ З ТИМ ВОНИ І САМІ СТВОРЮЮТЬ НЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ. ЩОБ ПРОТИСТОЯТИ ТАКОМУ ЯВИЩУ В СУСПІЛЬСТВІ, ТРЕБА ЗМІНИТИ НАШЕ СТАВЛЕННЯ ДО НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ, ОЗБРОЇВШИ ПІДРОСТАЮЧЕ ПОКОЛІННЯ ПЕВНИМ БАГАЖЕМ ЗНАНЬ, ЗАБЕЗПЕЧИВШИ СПРИЯТЛИВІ УМОВИ ДЛЯ ЖИТТЯ, НАВЧАННЯ, ВІДПОЧИНКУ.
/Files/images/animashki-linii-1087.gif
1. Учні присутні у школі за 15 хв. до початку занять.
2. Для занять на уроці фізичної культури учням необхідно мати спортивний одяг та спортивне взуття, на уроці трудового навчання - відповідний робочий одяг (халат, косинку, фартух тощо).
3. Учням забороняється приносити до навчального закладу предмети, які не мають відношення до навчально-виховного процесу.
4. На уроці учень повинен мати необхідні підручники, зошити, щоденник (2-11-ті класи), навчальне приладдя, виконувати вимоги вчителя.
5. Всі учні зобов'язані берегти шкільне майно.
6. Забороняється виносити шкільне майно з кабінету без дозволу вчителя.
7. Під час навчальних занять забороняється користуватися мобільними телефонами.
8. Не дозволяється виходити з кабінету під час занять без дозволу вчителя.
9. Учням заборонено самовільно залишати приміщення школи до закінчення навчальних занять.
10. У разі погіршення стану здоров'я, виникнення непередбачених обставин учень може залишити навчальний заклад лише з відома класного керівника та у супроводі батьків (осіб, які їх замінюють).
11. У разі пропуску навчальних занять учню необхідно подати класному керівнику довідку від лікаря чи записку від батьків із зазначенням причини пропуску.
12. Суворо забороняється тютюнопаління в школі та на її території.
13. Під час перерв учням забороняється бігати сходами, штовхати одне одного, створювати конфліктні ситуації, використовувати непристойні вирази і жести.
14. Учень, який став очевидцем (учасником) нещасного випадку, конфліктної чи надзвичайної ситуації, повинен негайно сповістити про це вчителя, класного керівника.
15. Забороняється приносити до школи та на її територію вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини, спиртні напої, наркотичні речовини, холодну, газову, пневматичну та вогнепальну зброю.
16. Учні 5-11-х класів чергують по школі відповідно до графіка, затвердженого директором навчального закладу.
17. Після закінчення занять та позаурочних заходів учні не мають права знаходитись у приміщенні школи без нагляду педагогічних працівників.
18. Дані правила внутрішнього розпорядку є обов'язковими для виконання всіма учнями школи.
Кiлькiсть переглядiв: 666

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.