Я ПРОТИ насильства! А ти?

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) ІI семестр 2020/2021 н.р.

Запобігання поширення булінгу

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалась у Львівській області, та з метою запобігання поширення булінгу та сексуальної експлуатації з використанням інформаційно-комунікативних технологій серед підлітків Урядом України була створена цілодобова безкоштовна державна консультаційна лінія за номером 1545 щодо безпеки дітей в Інтернеті, на яку можуть звертатись діти, батьки та спеціалісти, що працюють з дітьми.В гімназії №15 імені Степана Бандери класними керівниками 5-9 класів було проведено ряд виховних заходів щодо безпечного спілкування в мережах Інтернет та протидії булінгу та кібербулінгу серед підлітків: тематичні бесіди «#Не ведусь: я знаю, як спілкуватися в інтернеті» (5-6 класи), відеолекторій «Булінг. Способи самозахисту» (7 клас), тематичні бесіди «Кібербулінг. Безпечне віртуальне спілкування», «Вчимося казати «Ні» (7 клас), тематичні виховні години «Стоп булінг», «Інтимне селфі в інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» (8-9 класи). Діти мали можливість ознайомитися з інформацією щодо небезпеки спілкування в мережах інтернету та виробити для себе алгоритми безпечного користування різними сайтами.Дякую класним керівникам Возняк І.І., Химин Ю.Я., Яворській В.М., Ярош О.Є., Жовнірчик В.В. за цікаві, змістовні та продумані заходи з превентивного виховання учнів.Заступник директора з навчально-виховної роботи Новосільська Н.В.
/Files/images/125881311_3497375680351990_1668267671936789699_o.jpg /Files/images/126068283_3497376007018624_1240707230247497986_o.jpg

Для учнів стартував конкурс фото та відео про запобігання булінгу, безпеку на дорозі та відповідальне ставлення до довкілля “Безпечна країна”.

Подати свої роботи можна до 18 жовтня,повідомили насайті МОН.
Податися на змагання можуть учні та вихованці закладів освіти – індивідуально або ж колективно.
Автори найкращих робіт отримають цінні призи. Також із найкращих фото створять вистаку.
Детальніше про конкурс, вимоги до робіт та як їх податиможна дізнатись тут.
Змагання організовують МОН, Мінінфраструктури, МВС, МОЗ, Міжнародний Благодійний Фонд “Допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод” та іншими.
Нагадаємо, для дітей віком 5-16 років оголосили конкурс анімації на протидію коронавірусу.

Корисна інформація! Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)

Питання булінгу, останнім часом, хвилювало чи не кожен заклад освіти в Україні. У багатьох батьків та педагогів поставало питання: "Як протидіяти, як реагувати та до кого звертатися за допомогою?".
Ще до карантину, Міністерством освіти і науки було затверджено Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) (Наказ МОН України № 1646 від 28 грудня 2019 року «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»).
Документ визначає механізм реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти. Пропонуємо візуалізацію його, аби у вас завжди під рукою була необхідна інформація.
Пам'ятайте: обізнані-значить захищені!

Будз М.П., педагог- організатор

Кроки батьків у разі скарг дитини на булінгову поведінку щодо неї:

1. Повідомити класного керівника про скарги дитини і підозри на булінг, переконатися, що у гімназії зафіксований і мав місце випадок булінгу, про який розказує дитина.
2. Обговорити скарги дитини на випадок насильницької поведінки щодо неї під час особистої зустрічі з класним керівником і практичним психологом гімназії.
3. Поговорити з дитиною про неможливість проявів у гімназії та необхідність співпрацювати із практичним психологом та класним керівником до нормалізації психоемоційного стану дитини і психологічного клімату в класі.
4. Зустрітися з практичним психологом щодо усунення наслідків булінгу.
5. Відвідати щонайменше 2 зустрічі з психологом задля профілактики виникнення в подальшому таких випадків.
6. Постійно надавати й отримувати від класного керівника зворотний зв'язок щодо емоційного стану дитини.
Батьки дитини, у якої зафіксували булінгову поведінку:
1. Прийти на зустріч із класним керівником, психологом та отримати детальну інформацію стосовно проявів дитини та обставин ситуації, що склалася.
2. Поговорити з дитиною про неприпустимість булінгу у гімназії та необхідність співпрацювати із практичним психологом та класним керівником до нормалізації психоемоційного стану дитини і психологічного клімату в класі.
3. Співпрацювати з психологом щодо усунення наслідків булінгу. Відвідати щонайменше 2 зустрічі з психологом школи задля профілактики виникнення в подальшому таких випадків.
4. Постійно надавати й отримувати від класного керівника зворотний зв'язок щодо емоційного стану дитини.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у гімназії

АНТИБУЛІНГОВА ПОЛІТИКА

ВСТУП
Основним завданням сучасної школи, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів. Важливою умовою ефективності роботи працівників психологічної служби є розставлення пріоритетів та цілей, викладених комітетом ООН:· взаєморозуміння;· взаємоповага;· дружня атмосфера;· пріоритет прав людини;· толерантність;· постійний розвиток;· активна життєва позиція;· здоровий спосіб життя;· людяність;· порядність;· повага до приватного життя;· мир;· єдина країна.
З огляду на те, що створення концепції нового освітнього простору є надзвичайно складним завданням, пропонуємо створити «Кодекс безпечного освітнього середовища» ( КБОС), згідно положень та принципів УГОДИ, яка регулює стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.
Головною метою КБОС у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників навчальних закладів).

ПЛАН заходів щодо профілактики булінгу 2019/2020 навчальний рік

№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Інформаційно-профілактичні заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Батьки здобувачів освіти Вересень Директор
2 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Методична кухня класних керівників Жовтень Заступник директора .
3 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Педагогіч- ний колектив Жовтень Заступник директора
4 Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1 – 9 Упродовж року Практичний психолог
5 Контроль стану попередження випадків булінгу Нарада при директорі Квітень Директор
6 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Педагогічний колектив Березень Практичний психолог
7 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив Упродовж року Заступник директора
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 Упродовж року Класні керівники
2 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять 1-11 Упродовж року Класні керівники
3 Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості 5 – 11 Упродовж року Учителі інформатики
4 Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» 9 Січень Педагог-організатор
5 Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії 1-9 Упродовж року Класні керівники 1-4 класів, учителі літератури, історії
6 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-9 Грудень Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог школи
7 Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» 1-9 17-21 грудня Класні керівники, учителі-предметники
Психологічний супровід
Діагностичний етап
1 – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; –дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року (За потребою) Класні керівники
2 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах Вересень Практичний психолог
3 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-9 Упродовж року Практичний психолог
4 Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час 1-9 Упродовж року Практичний психолог
5 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-9 Упродовж року Практичний психолог
6 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-9 Упродовж року Практичний психолог
Робота з батьками
1 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-9 Упродовж року Класні керівники
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини 1-9 Упродовж року Практичний психолог
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» За запитом Січень – Лютий Практичний психолог
4 Інформаційна робота через інтернет-сторінки Упродовж року Заступник директора
Кiлькiсть переглядiв: 480

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.